езерото комо от mytrips2remember
Travel,  Европа,  Италия,  По света

Приказните Италиански езера – Комо, Гарда, Изео и Маджоре

Ето как организирахме първата си екскурзия в чужбина с дете на две години и то само за седмица!
Дестинация Италиански езера.

Първото излизане с малко дете на екскурзия в чужбина си е голямо предизвикателство. Особено предвид начина, по който ние си ги организираме – цял ден навън, много на брой набелязани забележителности и места за посещение, дълги пешеходни разстояния и още, и още. Определено тежък график за дете. Признавам си, малко се страхувах как ще ни се получат нещата, но тя опроверга всичките ми притеснения. Вече е готова да бъде малка пътешественичка.

Много беше важно да подберем дестинацията, така че да е подходяща за дете. Искахме красива природа, сравнително чист въздух и непрепълнени с туристи градове. Така се спряхме на Италианските езера, като езерото Комо беше нашата основна идея, но впоследствие обогатихме с езерата Гарда, Изео и Маджоре – кое от кое по-красиво и уникално.

езерото комо, италиански езера
Dream team портрет

Предварителна подготовка

Въпреки, че обичаме да пътуваме из Европа с кола, имаше евтини самолетни билети до Бергамо (най-близкото летище до Италианските езера) и се възползвахме от тях, а пък в Италия си наехме кола.

Единственото, което имахме готово, месец преди екскурзията, бяха самолетните билети. Нощувките резервирах в седмица на тръгването – всички през Booking.com. Причината беше, че детенцето имаше хрема за няколко дни и не исках да резервирам нищо преди да започне да отминава.

Същото направихме и с колата. За нея се доверихме на Goldcar и нямахме проблеми. Заявихме също и детско столче, за което има допълнителна такса.

италиански езера, екскурзия със самолет
На един полет разстояние от дестинацията – Италиански езера

Полетът ни на отиване беше късно вечерта, освен това закъсня с около 40 минути. И понеже не искахме да губим време докато вземем, rent a car-a, много беше важно да намеря място за нощувка, недалеч от летището, което предлага директен трансфер от летището. След задълбочено ровичкане, попаднах на B&B Danieli (15 мин. от летището) и останахме супер доволни от комуникацията, трансфера и отношението им. На следващата сутрин ни върнаха на летището, взехме си кола и потеглихме. Екскурзията из Италианските езера започна с езерото Гарда.

Езерото Гарда

За жалост не всички пътешествия могат да се случат в хубаво време, затова е важно да сме адаптивни, когато сме на път. Това е една от причините да предпочитаме да пътуваме самоорганизирано. Първият ден беше дъждовен и доста неподходящ за разходка. И макар че се бяхме насочили към най-известния и красив град на езерото Гарда – Сирмионе, бързо се наложи да сменим тактиката и плана. Трябваше този първи ден все пак да останем сухи и решихме да си направим панорамна обиколка на езерото с колата. Набелязахме си няколко градчета, в които спирахме за обяд, кафе, кратка разходка и наслаждаване на неописуемо красиви гледки. Най-красивият и най-посещаван от тях, обаче – Сирмионе, щяхме да оставим за следващия ден, когато прогнозата обещаваше слънчево и топло време.

Лимоне Сул Гарда

Първо се спряхме в Лимоне сул Гарда. Въпреки мрачното време, малкото курортно градче успя да ни очарова с красотата и величието на природата. Високите скални масиви, извисяващи се над него и мраморно сините води на езерото бяха в абсолютна симбиоза и в началото ни оставиха безмълвни. Не мога да си представя какво удоволствие би било да си там в слънчето и приятно време!

Детето си дремна по път в колата и спряхме на централния паркинг в Лимоне Сул Гарда за обяд. За щастие спря да вали докато хапвахме и успяхме да се разходим из крайбрежната алея след това. Детето много се забавляваше с пернатите животинки във водата и тичаше щастливо из пешеходната зона.

Рива дел Гарда

Наред беше Рива дел Гарда. Отне ни около 15-тина минути да се придвижим от Лимоне сул Гарда до Рива дел Гарда. Това е най-северното населено място на езерото Гарда, съответно времето беше по-хладно и ветровито. Въпреки променливото време, стигнахме до централната част, историческия център и крайбрежието. Ако пътувате до там, не бива да пропускате Giardini all’Italiana di Punta Lido – истинска феерия от цветове на брега на езерото и топ Инстаграм локация.

рива дел гарда, езерото гарда. градини
Giardini all’Italiana di Punta Lido

Климатът в района е мек, макар че се намира в подножието на Доломитите. Това е причината да има толкова богата средиземноморска растителност – палми, цитрусови дръвчета и дори маслини.
Градчето определено много ни хареса, въпреки облаците, вятъра и дъжда.

Бардолино

Към края на разходката ни в Рива дел Гарда отново заваля сериозно и се наложи да се прибираме в колата. Спуснахме се по източната ривиера на езерото Гарда и през целия път се радвахме на страхотно гледки. За кратко спряхме в градчето Бардолино, за да починем и да се раздвижим, но времето не позволи да останем за повече от кафе-пауза.

Така премина първият ни ден из Италианските езера. Времето за ден 2 беше обещаващо и се надявахме да изпълним плана, който включваше езерото Изео сутринта, а следобяда трябваше да се върнем, за да посетим Сирмионе.

Езерото Изео

Втората нощувка бях резервирала в района на езерото Изео, на около час път от Сирмионе.

Езерото Изео е по-малко известно сред туристите, спрямо близките Комо и Гарда, но е не по-малко красиво и определено си струва да се посети. Ние стигнахме до него по съвет на наша приятелка, която много ни го препоръча. Юле, благодарим!

Поради по-малката известност и малко по-слабо развития туризъм в района, езерото Изео е прекрасна дестинация за тези, които търсят спокойствие, природа и бягат от тълпите.

Нашата разходка включи градовете Изео и Сулцано. Панорамата беше прекрасна, толкова зареждаща и вдъхновяваща. Там наистина усетихме силата на италианската фраза „Dolce far niente“ или „приятна почивка в безгрижно безделие“. Истинско спокойствие лъхаше отвсякъде!

Детето беше супер щастливо да се разхожда из крайбрежните алеи, радваше се на лебеди и патици, а чистите и подредени детски площадки ѝ станаха наистина любими и едва си тръгваше от тях.

Обратно към езерото Гарда – Сирмионе

След приятната сутрин из бреговете на езерото Изео се запътихме обратно в посока Гарда, за да посетим може би най-известната локация – Сирмионе.

За разлика от сутринта, следобяда прекарахме сред тълпи от туристи, но нямаше друг начин. За щастие беше слънчево и топло и успяхме да сме навън през целия ден.

Времето, прекарано в Сирмионе беше повече от приятно. Толкова малка шепа земя, а богата на всякакви блага – история, паркове с богата растителност дори извори с минерална вода и термални бани. Това го прави супер дестинация за еднодневна екскурзия.

Най-голямата забележителност на Сирмионе – замъкът Скалиджеро, е като излязъл от приказка, а заобикалящата го отвсякъде тюркоазена вода допринася за уникалното усещане.

Езерото Комо

Останалите 4 нощувки избрах да бъдат в град Ерба, на 25-30 мин от град Комо, тъй като търсех апартамент, а цените в Комо last-minute бяха доста високи. Ерба от своя страна имаше и стратегическо местоположение – от там имаше по-кратък път до Беладжо, а също е и по-близо до летището в Бергамо, спрямо град Комо.

Комо

Имахме намерение третия ден да го прекараме целия в Комо, но времето отново се развали и пак променихме плана. Сутринта в Комо се разходихме за кратко из старинния център в района на Катедралата, където закусихме супер вкусните сандвичи – Passion Como. Малко след това заваля и се натоварихме в колата, за да се изкачим на високия хълм над Комо и да стигнем до Брунате.

Брунате

Брунате – градчето, където прокуденият от България Пенчо Славейков е прекарал последните години от живота си.

До горе се стига и с фуникуляр от Комо, което би било интересно изживяване, но в по-подходящо време.

Панорамата от Брунате над езерото Комо и заобикалящите го планински масиви е невероятна. А къщата, в която Славейков е живял, творил едни от най-известните си произведения и впоследствие починал, сега функционира като хотел Bella Vista и гледката от него е наистина bella!

Беладжо

Дъждовното време тряйно се настани над Комо и Брунате, затова потеглихме към Беладжо – един от най-красивите градове на езерото Комо. Пътят меджу Комо и Беладжо беше толкова живописен, че спирахме на няколко пъти да му се насладим.

Прекарахме целия следобед из кълдъръмените улички на Беладжо и останахме очаровани. Има много какво да се види и усети! Обиколката ни започна с посещение на красивите градини на вила Мелци. Продължихме по цветната крайбрежна алея „Европа“ (Lungolago Europa) към централната част на градчето.

Неслучайно често ще срещнете да наричат Беладжо перлата на езерото Комо. Истинска феерия от цветове, красиво, подредено, добре поддържано с грижа и любов – това се вижда и усеща из всяко негово кътче, дори и най-скътаните.

Езерото Маджоре

Четвъртият ден от нашата обиколка из италианските езета беше посветен на езерото Маджоре и Боромеовите острови. Пътуването от Ерба до град Стреза отне около час и половина и имахме цял ден да се насладим на историята и величието на това езеро.

Колкото е близо до Комо и другите езера, толкова е и различно езерото Маджоре и историята, свързана с него. Основна роля за значението и облика на град Стреза и островите има родът Боромео. До островите се стига с корабче от кейовете на Стреза като може да се избере между пълна обиколка на трите или отделно посещение само на някой от тях.

Красивият остров (Isolla Bella)

Изола Бела е може би най-известният от трите острова. Първоначално е бил пусто и скалисто късче земя, докато не станал собственост на фамилия Боромео, които построили замък с прелестни градини и го превърнали в райско кътче насред езерото.

Майчиният остров (Isolla Madre)

Изола Мадре е най-големият от трите острова, който също е бил собственост на Боромео. те го превърнали в истински оазис – дом на невероятна ботаническа градина с уникална флора и фауна, както и собствена фамилна резиденция.

Рибарският остров (Isolla dei Pescatori)

Изола де Пескатори е най-малкият от трите острова, но ни се стори някак най-чаровен. Той единствен е целогодишно населен и вече не се води Боромеова собственост. Тесни уютни улички, рибарски къщички с провиснали рибарски мрежи и аксесоари, множество магазинчета за сувенири, кафенета и ресторанти с прекрасен изглед – това е духът на Рибарския остров.

Стреза

Из Стреза се разходихме след обиколката с корабче из островите.

Цял ден в Комо

Програмата за петия ден бе подложена на обсъждане – единият вариант беше да прекараме целия ден в града Комо, тъй като първоначалният ни опит бе провален от времето. Вторият беше обиколка с кола около езерото Комо със спирания в някои от най-красивите градчета по крайбрежието като Варена и Менаджо, както и някои от приказните вили, с възможност за посещение от туристи.

Въпреки, че обиколката звучеше много примамливо заради всичките красоти, които щяхме да видим, избрахме да останем в Комо поради две причини. Първата, защото времето беше хубаво и подходящо да прекараме деня навън и второ – вече се чувствахме доста уморени от дългите обиколко предните дни. Искахме малко да успокоим темпото и да се потопим в атмосферата.

Вместо да се бутаме отново из централната част и тълпите, избрахме разходка по крайбрежната алея като стигнахме до вила Олмо. Беше точно това, от което имахме нужда в този ден. Разхождахме се край водите на езерото Комо, детето с удоволствие крачеше по алеята и се радваше на спокойствието, с което се бяхме заредили. Не бързахме за никъде, бяхме захвърлили настрани карти и навигации и просто се наслаждавахме на този споделен и мечтан момент.

Дали дестинация Италиански езера беше добър избор?

Изборът на Италианските езера като дестинация за нашата първа екскурзия в чужбина с детето, беше повече от добър. Както си и представяхме, оказа се перфектната комбинация между забележителсноти и природа, между натоварена програма и лежерни разходки и напълно подходяща за всички членове на семейството. Щастливи сме, че нашата малка пътешественичка е отворена към приключения и се надяваме на повече възможности за такива!

Благодаря ти, че стигна до края на статията! Разказвайки историята, се върнах няколко месеца назад с изключително удоволствие от преживяното. Надявам се да съм успяла да пресъздам емоциите ни и да си ги усетил/а.

Ще се радвам да ме последваш в социалните мрежи (Facebook и Instagram) и заедно да споделяме и обсъждаме още идеи, съвети и полезна информация за пътешественици!

А в MyTrips2Remember бюлетин ще получаваш на мейла си безплатно наръчници, пътеводители и още куп други полезни неща.

Aбонирай се сега и до скоро! 🙂

3 Comments

публикувай своя коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *